محمد سعید صالحی فیروزآبادی -پیشامد ناگواری که برای مدیر سایت یزد فردا روی داد سکه ای بود که دو روی داشت:روی ناگوار این پیشامد رنجی بود که بر آقای جلالی و فرزندش وارد شد. در کنار آن رنجی بود که بر همه  کسانی که  با یزد فردا سر و کار داشتند وارد آمد. چه نویسندگانی که در یزد فردا قلم میرنند و یا خوانندگانی که بخشی از دریچه ذهنشان را بر روی یزدفردا گشوده اند تا یزد  و ایران را با  یزدفردا ببینند. اما این رویداد ناگوار روی دیگری نیز داشت.رویی که جامعه ما بشدت محتاج دیدن آن میباشد:

1- رسانه ای که همه را تبدیل به یک خانواده کرد: این رویداد  نشان داد رسانه  می تواند یک شهر و حتی کشوری را تبدیل به یک خانواده هم بسته نماید. فقط به شرط آنکه کمی انصاف را در واگویی مطالب رعایت نماید. لازم نیست برای رسیدن به این انصاف خیلی تلاش کند ، تنها کافی است یک آیینه باشد. آیینه ای که تمامی نظرات  وافکار غیر توهین آمیزی را که در اعماق و زوایای ذهنی مردمان آن شهر میگذرد انعکاس دهد.

2- این رویداد ناگوار نشان داد بر خلاف آن چیزی که میپنداریم ما آدمها بسیار به هم نزدیکیم. کافی است یک درد و رنج ناگوار برایمان پیش بیاید،تمامی تفاوت سلیقه ها و اختلافاتمان حتی اگر شکافشان  به وسعت دریاها هم باشد با یک آخ و آه انسانی در هم فرو میریزد و ما را به هم نزدیک میکند. کافی است فقط کمی به صدای قلبمان و احساسمان گوش دهیم. هر تفکری که به این صدای آخ و آه گوش دهد و برانگیخته نشود بایستی در فلسفه وجودی خود شک کند.

3-آقای جلالی یکی از ناپیدا ترین اعضای رسانه یزدفردا میباشد. تاکنون تصویر این عضو گمنام رسانه یزد فردا  را ندیده ام .به یقین اگر فردا در خیابان با ایشان روبرو شوم او را نخواهم شناخت. اگر مقامات استان در ماجرای ناراحتی فرزند ایشان ابراز همدردی نموده اند به یقین این ابراز همدردی و احترام نه به خاطر شخص ایشان  بلکه به علت انعکاس تمام نما و آیینه تمام نما بودن رسانه یزدفردا بوده است . و رسانه این توانایی را دارد که تمامی هیبت  مردمان یک شهر را در وجود یک فرد متبلور نماید. این احترام مقامات استان ،احترامی است که به تمامی مردم شهر گذاشته شده است و نه احترامی  به یک شخص خاص. و تشکر متقابل آقای جلالی نیز تشکر متقابل مردمی است که بخشی از زندگیشان با یزدفردا میباشد.

4-این ماجرا بار مضاعفی را بر روی دوش مسئولین رسانه یزدفردا و بویژه سردبیر آن میگذارد.یزدفردا  وامدار هیچ مقام استانی نیست تا خدای نکرده کاستیهای آنان را ماله کشی نماید. یزدفردا و سردبیر آن  وامدار مردم استان است تا همان طور که در گذشته رفتار کرده و بیشتر از گذشته سعی در برجسته کردن و رسانه ای کردن مشکلات استان نماید. و آبرو و عزت یزدفردا نیز در دنبال کردن روش گذشته یزدفردا میباشد.

5-در پایان از آقای شوق الشعرا به علت رسانه ای کردن خبر تشکر مینمایم. بدون رسانه ای شدن خبر ،این جلوه زیبای همبستگی نیز وجود نمیداشت .

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا